۲۳ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۰۸

مهر گزارش می دهد؛

سوداگری در بازار برنج بروجرد/ روی فعالیت عاملان توزیع نظارت شود

سوداگری در بازار برنج بروجرد/ روی فعالیت عاملان توزیع نظارت شود

بروجرد - خبرگزاری مهر: علی رغم اینکه برنج مورد نیاز مردم بروجرد به اندازه کافی در بازار توسط متولیان امر توزیع شده است ولی متاسفانه برخی از عاملان توزیع با احتکار کیسه های برنج موجب افزایش قیمت این کالای غذایی در این شهر شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، طی هفته های اخیر که خبر کمبود برنج در بازار پیچید متاسفانه برخی دلالان سودجو و محتکران از آب گل آلود ماهی گرفته و اقدام به افزایش سرسام آور قیمت برنج در این شهرستان کردند.

این معضل متاسفانه در شهرستان بروجرد به واسطه عدم نظارت صحیح بر بازار برنج موجب مشکلاتی در تامین این کالای غذایی شد و انتقادات مردم را به دنبال داشت.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد در رابطه با نابسامانی بازار برنج در این شهرستان اظهار داشت: در سطح شهرستان 9 عامل عمده توزیع کننده برنج وجود دارد که در این مقطع با توجه به نیاز مردم توانسته ایم در هر 72 ساعت در 57 نقطه از شهر اقدام به عرضه و توزیع برنج کنیم.

مرضیه مرادی تصریح کرد: این اداره عاملان توزیع کننده برنج را موظف کرده است که به صورت چرخشی فعالیت کنند تا مردم با مشکل کمبود برنج مواجه نشوند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد ادامه داد: در حال حاضر وضعیت توزیع برنج در سطح شهرستان عالی بوده و تنها مشکلی که گزارش شده کم کاری از سوی برخی عاملین توزیع کننده است.

وی افزود: متاسفانه برخی از عاملین می خواهند مقداری از برنج خود را با قیمت بالاتری در مناطق دیگر به فروش برسانند که این امر موجب افزایش قیمت ها در سطح شهر شده است.

مرادی در پایان یادآور شد: در مجموع طی این هفته 200 تن برنج وارد شهرستان شده تا مردم در این روزهای آخر صفر دچار مشکل نشوند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که مطابق گزارش میدانی خبرنگار مهر از سطح شهر بروجرد علی رغم توزیع کیسه های برنج به قیمت 28 هزار تومان از سوی اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد با احتکار برنج توزیع شده در برخی مناطق شهر، قیمت هر کیسه برنج به 32 تا 35 هزار تومان نیز رسیده است.

به هر روی علی رغم اینکه دستگاههای متولی امر ادعا دارند که بازار برنج را تحت کنترل و نظارت خود دارند اما افزایش سرسام آور و متفاوت قیمت هر کیسه برنج موجب سودجویی های کلان برخی عاملین توزیع کننده شده است.

به هرحال انتظار می رود مردم نیز به هنگام وقوع چنین شرایطی به بحران دامن نزده تا تب گرانی برنج نیز فروکش کند و از سوداگری برخی افراد جلوگیری شود.

کد خبر 1789132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha